İNCİR AĞACI, YEMİŞ AĞACI

Bitkinin yumuşatıcı ve antipastik te siri vardır. İncir yaprakları halk tababetinde bürger damarlarının ağır hastalanması hastalığı, nefes darlığı, öksürük, mide ve bağırsak ağrıları vs; İNCİR AĞACI, YEMİŞ AĞACI FICUS CARICA L. (morceae-fam.) Bulunduğu Yerler: Sıcak ve kuru bölgelerde yetişir. Yapısı: Çok dallanan bodur ağaçtır. 7-10 m. kadar yüksek ağaç veya çalılıktır. Yapraklar almaşık, iri, uzun saplı, deri 3-5 parçalı, mavi nüanslı koyu yeşil renktedir. Bitki iki evlidir. Erkek çiçekler 3-5 bölümlü çiçek demetidir ve 3-5 erkek organlıdır. Dişilerde kenar yapraklar 5 bölümlü ve bir yumurtalıklıdır. Çiçekler etli çiçek lojasında kapalı durumda, aşılandıktan ( ilkah) sonra büyürler. Meyve etli, armut biçimide, parlak sarı ile menekşe kahve renkte yalancı meyvelerdir, asıl meyveler bunların içinde kapalı bulunurlar. Kullanılna Kısımlar: Yapraklar ve meyveler kullanılır. Yapraklar çiçek açma zamanında ( haziran aynda) toplanır, Gölgede kurutulur. Meyveler olgunlaştıktan sonra , bunlarda gölgede kurutulur. Kuru ve havadar binalarda muhafaza edilir. Kimyevi Terkibi: Eterik yağ ,katı yağ, şeker, tanenler, reçine, nişasta, meyve asidleri, pektin, vitamin A , B, C vesaire ihtiva eder. Hangi Hastalıklarda Kullanılır: bitkinin yumuşatıcı ve antipastik te siri vardır. İncir yaprakları halk tababetinde bürger damarlarının ağır hastalanması hastalığı, nefes darlığı, öksürük, mide ve bağırsak ağrıları vs; meyveler; öksürük bronşit, boğmaca, zayıflatıcı araç olarak kullanılması tavsiye olunur. Haricen çıbanlar, boğaz ağrısı, bademcik iltihabı, diş etleri iltihabında lapa halinde; gebelik halinde beliren lekere karşı kompres; boğaz iltihabında gargara halinde kullanılır. Bütün öksürüklere karşı kavrulmuş meyveler, kahve seklinde kullanılır. Kullanılışı : Yapraklardan 2 çorba kaşığı 400 gr. kaynar su ile haşlanır ve bir saat bekletilir . Günde 4 defa yemeklerden evvel birer çay bardağı alınır. Aynı miktarda suda bir çorba kaşığı meyve 10 dk. Kaynatılır ve aynı usulde içilir.